פותחים עסק? כך תבחרו את הקופה המתאימה

קופה רושמת לעסק

כאשר מחליטים לפתוח עסק, קיים מגוון רב של החלטות שצריך לקבל למען הצלחתו של העסק, כאשר אחת ההחלטות החשובות שעומדות לצד המטרה העיקרית הינה בחירת קופה שתתאים בצורה הטובה ביותר לעסק ולגדול שלו. ישנן קופות פשוטות כמו של פעם וישנן קופות אלקטרוניות שמכילות בתוכן גם שעון נוכחות ואיתור דוחות לצורך העניין. אז כיצד תבחרו את הקופה המתאימה ביותר עבור העסק שלכם?

תהליך בחירת הקופה: איך זה עובד?

כל סוגי הקופות בשוק יבצעו את אותה פעולה בסיסית שלשמה היא יוצרה – מערכת המאפשרת לגבות תשלום עבור השירותים או המוצרים הקיימים באותו עסק. אם כך, אילו שיקולים יכולים להשפיע על סוג הקופה אותה נבחר? ראשית, גודל העסק במובן של כמות העובדים והן במלאי העסק. בנוסף, האם מדובר בעסק בודד בעל קופה אחת? או במספר חנויות של אותו בעל עסק ועד לרשת חנויות גדולה. לבטים אלו ועוד יכולים להשפיע במידה רבה על בחירת הקופה אותה תרצו בעסק שלכם.

קופה רושמת

קופה רושמת הינה הקופה הוותיקה בשוק עוד מהימים שהייתה קופה מכאנית. הקופה הזו מאפשרת לעשות את הדברים הפשוטים בעסק, מאפשרת להציג את התנועות שבוצעו בקופה ולהיות במעקב אחר הפעילות המתבצעת בה. בסופו של דבר, היא מאפשרת לבצע את הפעילות שלשמה הביאו אותה – לאפשר גביית תשלום עבור השירותים או המלאי של העסק. מן הצד השני, קופות אלו אינן מאפשרות לבצע ניהול כולל של העסק ומעקב אחרי המלאי למשל. כמו כן, היא אינה מאפשרת מעקב אחר התפוקות של העובדים, הכולל בתוכו שעון נוכחות.

קופות חכמות לעסק

הקופה החכמה היא בעצם כמו הקופה הרושמת עם כמה טוויסטים ושכלולים בעלילה – היא עברה מספר שדרוגים המאפשרים לבעל העסק לבצע מספר פעולות לטובת ייעול העסק. בעזרת מערכת קופות חכמות לעסק לדוגמה כמו כאלו של אומגה קופות, ניתן לעקוב אחר התפוקות של העובדים בכל שלבי העבודה ובנוסף להיות במעקב אחרי המלאי הקיים בעסק. זאת משום שכלל העסקאות עוברות דרך הקופה, והן מסונכרנות בין העובדים, כך שהמנהל יכול להיות במעקב תמידי אחרי מה שקורה בעסק ואף להימנע ממצבים של חוסר במלאי. כמו כן, המערכת של הקופה החכמה יודעת לנתח ולהבין מה הם השעות החמות של העסק ומתי אלו השעות המתות. כלומר, בזכות המערכת של הקופה הממוחשבת בעל העסק יכול לשלוט במה שקורה אצלו בעסק ולייעל את העסק שלו בצורה קלה ונוחה מבלי לבצע פעולות מיוחדות עבור זה.

סוגי הקופות שיש קיום במשק

בשוק ניתן למצוא מספר סוגים של קופות – קופה רושמת, קופה בשירות עצמי וקופה ניידת למשל. קופה רושמת נמצאת בשוק כבר מספר רב של שנים ואף עברה מספר שינויים לאורך השנים מקופה מכאנית רגילה ופשוטה, עד לקופה החכמה שיש כיום, המאפשרת לבצע מספר רב של פעולות לניהול העסק.
קופה בשירות עצמי ניתן לראות ברשתות קמעונאות ובתי עסק גדולים.
הקופות בשירות עצמי מאפשרות לבית העסק לקבל קהל רב יותר תוך שימוש בפחות כוח אדם – משמע, יותר כסף לבעל העסק.
סוג נוסף של קופות זה קופה ניידת – קופה ניידת מתאפשרת באמצעות טאבלט ומאפשרת לעסק להיות דינמי ולהשתמש בו בתוך ומחוץ לעסק, דבר הנותן לבעל העסק אפשרות להגדיל את המכירות ולייעל את השירות.

כתבות נוספות

אל תעצרו את עצמכם

כתבות נוספות

קנאביס רפואי בישראל

קנאביס רפואי בישראל: מאז ועד היום

ישראל נמצאת בחזית ההתקדמות במחקר והטכנולוגיה רפואית כבר עשרות שנים. תחום אחד שזכה לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות הוא השימוש בקנאביס רפואי.עם הגישה המתקדמת של

בניית אתר אינטרנט

למה כל עסק צריך בניית אתר אינטרנט?

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט חיוני לכל עסק. אתר אינטרנט מספק ללקוחות את המידע שהם צריכים על המוצרים והשירותים שלך, כמו גם נותן להם