עתיד חשמלי? התפתחות מערכות היברידיות וחשמליות של ימינו

מספיק מבט אחד קטן בכבישי ישראל ובכבישי העולם בכדי להבין: העתיד שלנו נראה חשמלי יותר מתמיד כנראה. בעוד שחברת VOLVO השבדית הצהירה כי בעתיד הנראה לעין כל רכביה יהיו מיוצרים כרכבים חשמליים, חברות אחרות בעולם צועדות במגמה דומה, אולי זהה. בואו נדבר על זה, איך העתיד שלנו ייראה?

בעוד שבשנים האחרונות ישנם לא מעט דיבורים על שינויי האקלים ועל המשמעויות הנלוות לכך, יש גם דיבורים על שיפור טכנולוגיות, פיתוחים של טכנולוגיות וכו'. היצור האנושי לעולם לא מפסיק להמציא, לחדש ולברוא, מה שהוביל את האדם לפתח בשנים האחרונות מכוניות היברידיות וחשמליות. בעוד שהמכוניות ההיברידיות צורכות בנזין כאשר הסוללה של מערך ההנעה ההיברידי נגמרת, מכוניות חשמליות לא מצריכות תדלוק כלל. לא סולר, לא בנזין, לא זיהום אוויר.

עד כמה משתלם להחזיק רכב היברידי או חשמלי

רגע לפני שאתם מקבלים מחירים על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף או פרטי, חשוב להבין עד כמה משתלם הסיפור. ובכן, כולנו רגילים לשלם ממוצע של כ-1,000 – 1,500 ₪ על דלק בכל חודש, במיוחד אם אנחנו צריכים את הרכב יום-יום לעבודה.

עם רכבים היברידיים זה לא המצב. אתם מתקינים עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי (או היברידי), מה שמאפשר לכם לטעון את הסוללה בכל שלב של היום. חשוב לציין, בימינו מפתחים גם מכוניות היברידיות שלא מצריכות בכלל טעינה. זאת, משום שיחידת ההנעה ההיברידית ברכבים אלו נטענת תוך כדי נסיעה ממנוע הבנזין. כמו כן, בימינו יש גם טכנולוגיות שמאפשרות לייצר טעינה של סוללה היברידית באמצעות הבלימה של הרכב.

הפערים בצריכת הדלק בין רכבי בנזין, סולר והיברידיים

אם מדברים על פערים בצריכת הדלק בין סוגי הרכבים כיום, מדברים על פערים שעשויים להיות לא מבוטלים בכלל. בעוד שרכבי בנזין עשויים לצרוך לעיתים גם ליטר דלק ל-10 ק"מ, רכבים היברידיים עשויים לצרוך ליטר דלק ל-17 ק"מ – 25 ק"מ ומעלה. ולגבי השאלה של עד כמה משתלמת התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, ובכן בניגוד לרכבים היברידיים, כאן זו תהיה חובה. במילים אחרות, זה לא עניין של עד כמה משתלם, אלא בגדר חובת התקנת מערכת הטעינה של הרכב.

עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי מחייבת התקנה מקצועית, כמו גם הכנה של תשתיות חשמל בבית. אם אתם מעוניינים לחסוך כסף על ההתקנה ויש לכם ידיים טובות, תוכלו להכין בעצמכם את תשתיות החשמל ולשלם כסף רק על ההתקנה עצמה.

עד מתי נמשיך לראות רכבי בנזין סולר בכבישים?

אם כבר עברתם התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, הצטרפתם למאבק הגלובאלי בזיהום האקולוגי. ואם עדיין לא, אתם בשלב מסוים תהיו חייבים להצטרף למהפכה הטכנולוגית הזו. אמנם הצפי הוא שתמיד ימשיכו כנראה לייצר רכבי בנזין וסולר, אבל עם הזמן, אלו יהפכו לרכבי-נישה כנראה.  אם עדיין לא התקנתם עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי ולא רכשתם רכב חשמלי, דעו שבינתיים אתם מפסידים כסף על תחנות דלק. והכי חשוב, הזיהום של מכוניות הבנזין והסולר הוא משמעותית יותר חמור מזיהום שמכוניות חשמליות מייצרות.

כתבות נוספות

אל תעצרו את עצמכם

כתבות נוספות

קנאביס רפואי בישראל

קנאביס רפואי בישראל: מאז ועד היום

ישראל נמצאת בחזית ההתקדמות במחקר והטכנולוגיה רפואית כבר עשרות שנים. תחום אחד שזכה לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות הוא השימוש בקנאביס רפואי.עם הגישה המתקדמת של

בניית אתר אינטרנט

למה כל עסק צריך בניית אתר אינטרנט?

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט חיוני לכל עסק. אתר אינטרנט מספק ללקוחות את המידע שהם צריכים על המוצרים והשירותים שלך, כמו גם נותן להם