ממה צריך להיזהר בעת תהליך חקירת משטרה

יש הרבה דברים שאתה צריך להיזהר מהם במהלך חקירה במשטרה. לדוגמה, השוטר עשוי לבקש ממך לחתום על נייר או טופס הסכמה. תמיד כדאי לבקש הסבר מה הוא מכיל לפני החתימה עליו. כדאי גם לדעת כי אינך חייב לענות על כל שאלה אם אינך רוצה ויכול לבקש עורך דין בכל עת.

המשטרה נדרשת לפעול לפי כללים ונהלים מסוימים במהלך חקירה. הם אמורים להיות לא משוחדים, שקופים, ולהראות הליך נאות.

השלב הראשון בחקירה הוא קבלת הצהרה מהקורבן. השוטר יבקש את שמם, תאריך לידה, כתובת ומספר טלפון. הם גם ישאלו מה קרה ומה הם זוכרים. השוטר עשוי לתת להם כרטיס עם מידע כיצד ליצור קשר עם עורך דין תקיפה מינית או משאבים אחרים באזורם.

חקירת המשטרה היא תהליך שמתחיל בזירת הפשע ומסתיים בהגשת כתבי אישום. יש הרבה דברים שצריך להיזהר מהם במהלך התהליך הזה.

הדבר הראשון הוא לוודא שאתה לא מזהם את זירת הפשע על ידי נגיעה בשום דבר. הדבר השני הוא לוודא שאתה לא משמיד שום ראיה, כמו טביעות אצבעות או טביעות רגליים, על ידי הליכה עליהן או הרמתן.

חקירה במשטרה בצל מגפת הקורונה

מכת הקורונה הייתה בעיה גדולה עבור המשטרה. היא הביאה לירידה במספר השוטרים הזמינים לסיור ברחובות, וגם הקשתה על חקירת המקרים.

קשה לשוטרים לבצע את עבודתם כשהם נחשפים לקורונה. הנגיף עלול לגרום להם לאבד את הזיכרונות ולהקשות עליהם לתקשר עם אחרים.

כדי שחקירות משטרה לא יפריעו למגפה זו, צריכה להיות הכשרה טובה יותר כיצד לטפל במקרים אלו וכיצד השוטרים יכולים להגן על עצמם מפני הידבקות בנגיף.

ככל שמגפת הקורונה מתפשטת, יותר ויותר אנשים הולכים להידבק בנגיף. המשטרה כבר מתקשה לעמוד בעומס, ולכן לא תוכל לחקור כל מקרה ומקרה שידווח.

המשטרה נאבקת כבר חודשים. הם עבדו שעות נוספות בגלל התגברות המקרים של מגיפת קורונה והיה להם קשה לעמוד בכל התפקידים הרגילים שלהם.

באיזה שלב של חקירת משטרה זכאי הנאשם לעו"ד פלילי?

הנאשם זכאי לסנגור ציבורי בשלבים הבאים של חקירה פלילית:

1. חקירה לפני מעצר

2. חקירה לאחר מעצר, אך לפני ההארכה

3. חקירה לאחר ההארכה, אך לפני משפט

4. חקירה לאחר משפט והרשעה

הנאשם זכאי לקבל עו"ד פלילי בהתייצבות ראשונית בפני שופט, או אם הם מוחזקים במעצר ואין ביכולתם לממן עו"ד.

אם אתה עומד בפני חקירה משטרתית מומלץ וכדאי לפנות לייעוץ אצל עו"ד פלילי מוטי אדטו לפני הוא יכול להיות סנגור ציבורי, או עורך דין פרטי שנשכר על ידי הנאשם או משפחתו. עורכי דין פליליים נראים בדרך כלל רק במשפט, אך ניתן להתייעץ איתם גם במהלך חקירות.

הנאשם זכאי לייצוג מעורך דין פלילי כאשר הם נעצרים ומואשמים בפלילים. לנאשם הזכות להיות נוכח עורך דין במהלך חקירה על ידי קציני אכיפת החוק, וכן במהלך כל הליכים שלאחר מכן (כגון דיוני ערבות).

מומלץ לעצור לא להשיב על שאלות כלשהן מבלי להתייעץ תחילה עם עורך הדין הפלילי שלו.

כתבות נוספות

אל תעצרו את עצמכם

כתבות נוספות

קנאביס רפואי בישראל

קנאביס רפואי בישראל: מאז ועד היום

ישראל נמצאת בחזית ההתקדמות במחקר והטכנולוגיה רפואית כבר עשרות שנים. תחום אחד שזכה לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות הוא השימוש בקנאביס רפואי.עם הגישה המתקדמת של

בניית אתר אינטרנט

למה כל עסק צריך בניית אתר אינטרנט?

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט חיוני לכל עסק. אתר אינטרנט מספק ללקוחות את המידע שהם צריכים על המוצרים והשירותים שלך, כמו גם נותן להם