כיצד אאוטסורסינג לעסקים יכול לסייע לכם?

מיקור חוץ

חברות רבות, העוסקות בתחומים שונים משתמשות בחברות חיצוניות בכדי להשלים צרכים שחסרים להן. חברות חיצוניות אלו מספקות מגוון רחב של שירותים כמו: פיתוח, עיצוב, שיווק, מכירות ועוד. המשמעות של זה היא בעיקר כלכלית וארגונית- אין צורך להחזיק צוות עובדים בכדי ליישם פרויקט או משימה כלשהי. זו אינה חייבת להיות משימה חד פעמית, השירות יכול להיות מתמשך ולאורך זמן.

לאילו עסקים יכולים להתאים שירותי מיקור חוץ?

אאוטסורסינג או בעברית מיקור חוץ, מתאים לעסקים אשר רוצים להסיר מעצמם נטל מסוים הכרוך בניהול ובתפעול היומי של העסק. ניהול עסק מצליח דורש ידע והתמודדות עם מגוון תחומים, החל משיווק ופרסום, הנהלת חשבונות, מכירות, שירות לקוחות ועוד.
לא תמיד עסקים מצליחים להתנהל כמכונה משומנת, תוך הבנה רחבה של כלל התחומים הללו. מיקור חוץ הוא פתרון נוח ויעיל לעסקים אשר רוצים להתמקד רק בתחום בו הם מתמחים. בין אם מדובר בעסקים גדולים או קטנים, ותיקים או בתחילת דרכם, שירות מסוג זה יכול לסייע בצורה משמעותית. כמובן שעבור כל אחד מהאפשרויות המשמעות של זה תהיה מעט שונה.

מהם היתרונות של מיקור חוץ?

ישנם כמה יתרונות מרכזים בשימוש במיקור חוץ, כמובן שלכל חברה צרכים שונים ובהתאם לכך גם היתרונות עשויים להשתנות.

להאיץ את גדילת העסק

על מנת לקדם עסקים וצמיחתם יש להשקיע משאבים בשיווק ומכירות. במקום לגייס צוות עובדים רחב, להכשיר אותו וללמד אותו אודות המוצרים של העסק, ניתן בתוך זמן קצר לבנות מערך פרסום רחב, באמצעות  שימוש בחברה חיצונית שזו המומחיות שלה. היא זו שתשקיע את פרק הזמן הראשוני בהכרת המוצרים ולאחר מכן בקידומם. 

לחסוך בעלויות

ישנם מקרים רבים בהם לא משתלם להעסיק עובדים לצורך מטרה אחת בלבד. העסקת עובדים כרוכה בלא מעט הוצאות מלבד תשלומי המשכורת, לעיתים יהיה חסכוני יותר לשלם רק עבור השירות שצריך.
מלבד זאת ישנם המשאבים הנדרשים עבור גיוס עובדים והכשרתם, באמצעות מיקור חוץ ניתן לחסוך גם בעלויות האלו.

לעשות שימוש במומחיות של משהו אחר

כאמור בעלי עסקים רבים אינם בקיאים בכל התחומים הנחוצים לניהול עסק באופן שוטף. שימוש בידע ומומחיות של גורם חיצוני יכול לענות על הקושי הזה.

מהם החסרונות של מיקור חוץ?

לאחר שמנינו את כל היתרונות, מיקור חוץ נשמע כמו פתרון אידאלי, אך כמו בכל דבר גם במקרה הזה יכולות להיות חסרונות.

ידע הוא כוח, העדר ידע הוא חולשה?

כאשר יש ידע מוגבל בנושא מסוים, קשה מאד להעריך את איכות העבודה ואת מידת ההוצאות הנדרשות עבורה. כלומר חברה אשר עושה שימוש במיקור חוץ ומקבלת שירות מחברה חיצונית לא תמיד תדע להעריך האם התוצאה שהתקבלה איכותית דיה, והאם התשלום עבור השירות הוגן או מופרז.   

מיקור חוץ בחו"ל והפערים הנלווים

חברות רבות עושות שימוש במיקור חוץ בחו"ל על מנת לצמצם בעלויות, הדבר נפוץ בעיקר בחברות הייטק אשר מעדיפות להשתמש בשירות של צוות עובדים חיצוני בחו"ל, במדינות כמו הודו או אוקרינה. במקרים מסוג זה עלולים לצוץ פערים רבים הקשורים בתרבות, נורמות עבודה וזמנים, וכתוצאה מכך גם חיכוכים וחוסר התאמה.

תלות וחוסר שליטה

זהו אולי החיסרון המרכזי  כשמדובר באאוטסורסינג, חברה אשר מייצאת עבודה לחברה אחרת באופן טבעי הופכת להיות תלויה בה- באיכות העבודה שלה, בזמן שבו היא מספקת את השירות ובכלל.
לעיתים התלות הופכת להיות כל כך משמעותית, עד לכדי כך שנוצר קושי להתנהל בלעדיה.

אאוטסורסינג לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים

אין קשר בין גודל העסק להתנהלות מול מיקור חוץ. מיקור חוץ נועד לסייע לעסקים למקד את האנרגיה בפעילות הליבה שלהם. במקרה של עסקים קטנים, אשר עושים הכל בכדי לצמצם עלויות, מיקור חוץ יכול לעזור באופן משמעותי בתפעול השוטף של העסק, וכתוצאה מכך גם להקטין הוצאות.
הדבר נכון גם לעסקים בינוניים. כשמדובר בעסקים גדולים, אשר ההתנהלות בהם כבר זורמת, מיקור חוץ יכול לסייע בהתרחבות ובגדילת העסק, מבלי להגדיל באופן משמעותי את ההוצאות.

כתבות נוספות

אל תעצרו את עצמכם

כתבות נוספות

קנאביס רפואי בישראל

קנאביס רפואי בישראל: מאז ועד היום

ישראל נמצאת בחזית ההתקדמות במחקר והטכנולוגיה רפואית כבר עשרות שנים. תחום אחד שזכה לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות הוא השימוש בקנאביס רפואי.עם הגישה המתקדמת של

בניית אתר אינטרנט

למה כל עסק צריך בניית אתר אינטרנט?

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט חיוני לכל עסק. אתר אינטרנט מספק ללקוחות את המידע שהם צריכים על המוצרים והשירותים שלך, כמו גם נותן להם