הדרך החכמה להכנת הבית לחורף

החורף הנוכחי נמצא בשלבי סיום מתקדמים ואף על פי שיתכנו עוד טפטופים לפרקים או אולי אפילו גשם משמעותי ספורדי, התקופה שבה אנחנו לא יכולים לשפץ את הבית מבחינה חיצונית מגיעה לסופה וממש כמו דברים אחרים ולא מועטים שנעשים הכי טוב בהתאם לעונה שלכם, גם שיפוץ  ובעיקר הכנה של הבית לחורף נעשים הכי טוב בעונה המתאימה- בעונה היבשה שלפני החורף, באביב, בקיץ או לכל המאוחר בסתיו.

לא כדאי לחכות לרגע האחרון וממש לא כדאי לדחות את התאמת הבית לתקופה של הסתיו, זאת משום שאם יתברר שהשיפוץ שלכם זקוק למקצה שיפורים, חשוב שיישאר לכם הזמן לעשות אותם ולא לדחוף לאחריי החורף הבא, שוב.

אז מה חשוב לעשות לפני שאנחנו נכנסים לחורף הבא?

ראשית, ולפני הכול חשובה מאד המודעות. בעיקר למי שיש בית פרטי, אבל גם בבניינים משותפים ודווקא בישראל, שהחורף בו הוא לכאורה לא דרמטי בכלל, דווקא אצלנו יש היתכנות גבוהה מאד לאסונות של ממש.

איטם גגות הוא ברמה של מציל חיים ואת זה אנחנו יכולים לראות מהאסון של שנה שעברה בו כתוצאה מהבדלי מפלסים, בעיות בתשתית של הרחוב וחוסר איטום ראוי של המבנה עצמו נוצרה הצפה בבניין, האנשים שהיו במעלית נכלאו ונספו למרבה הצער והיגון. ללא ספק מדובר במחדל כלל מערכתי, אבל מבנה כזה שהיה עובר הכנה ראויה לחורף, חרף בעיות התשתית שמסביב, לו היה עובר איטום גגות כהלכה, סביר מאד להניח שרמת האסון לא הייתה מגיעה לדרגה גבוהה וחמורה כל כך. למי שלא זוכר, הייתה הצפה בתל אביב והרחוב כולו הוצף, איתו הוצף גם בניין והמעלית שבתוכו. למרבה הצער היו בני זוג בתוך המעלית שפשוט נקלעו, ולא שרדו.

דווקא בגלל שהחורף פה הוא חלש יחסית, מה שקורה הוא שיש תקופות קצרות ומאד אינטנסיביות של גשם שיורד ללא הפסקה. במדינה שלנו התשתיות לא טובות בהרבה מאד מקומות, אפשר להגיד שביותר מקומות מאשר לא, וכך כשכמות גדולה מאד של משקעים פוגשת תשתית מאד גרועה התוצאה היא הצפה וסכנת חיים.

איטום גגות, אם כן, הוא חשוב וחיוני ביותר, הרבה מעבר לנוחות בלבד, אלא ממש ברמה של הצלת חיים, אבל לא הוא בלבד. בעת ההכנה לקראת החורף חשוב מאד לבדוק את כל תשתיות הבית, נקודות חשמל חשופות, ביוב, סדקים משמעותיים בקירות, ריצוף של אדמה ועוד.

למעשה, על מנת לעשות את העבודה כמו שצריך כדאי ומומלץ לעשות את התהליך עם בעל מקצוע, לא רק את התהליך של איטום גגות, שאותו באופן טבעי מומלץ להפקיד בידיים מקצועיות בלבד, אבל לא רק. את כל תהליך הבדיקה וההכנה לקראת, כלומר את רשימת הנקודות שיש לבדוק, את הבדיקה עצמה וכמובן את היישום בפועל.

בעיקר אם אתם גרים בבית פרטי, אבל גם אם מדובר בבית משותף, דווקא בחורף הישראלי המיוחד שלנו חשוב מאד להגיע מוכנים. למרבה הצער, כפי שאנחנו רואים זה לא עניין של פריבילגיה, אלא זה באמת חיוני. בין אם אתם גרים בבית חדש ועל אחת כמה וכמה אם לא מדובר בנכס שעבר בדיקות בזמן האחרון.

כתבות נוספות

אל תעצרו את עצמכם

כתבות נוספות

קנאביס רפואי בישראל

קנאביס רפואי בישראל: מאז ועד היום

ישראל נמצאת בחזית ההתקדמות במחקר והטכנולוגיה רפואית כבר עשרות שנים. תחום אחד שזכה לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות הוא השימוש בקנאביס רפואי.עם הגישה המתקדמת של

בניית אתר אינטרנט

למה כל עסק צריך בניית אתר אינטרנט?

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט חיוני לכל עסק. אתר אינטרנט מספק ללקוחות את המידע שהם צריכים על המוצרים והשירותים שלך, כמו גם נותן להם