הדרך החכמה להיות חכם מבחני מחוננים כך תפתחו דלת לילדכם

לעתים קרובות הורים רוצים לדעת איך ילדם מתפקד בבית הספר. הדרך הטובה ביותר לגלות זאת היא על ידי ביצוע מבחני המחוננים. מבחנים אלו נועדו לזהות ילדים מוכשרים מבחינה לימודית. על ידי ביצוע מבחנים אלה, ההורים יכולים לקבל מושג על מצב הילד שלהם בבית הספר ועל מה הם צריכים לעבוד כדי להצליח.

בחינת מחוננים יכולה לעזור לילדכם להיכנס לבית ספר או תוכניות טובות יותר שיענו על צרכיו ויתנו לו את ההזדמנות להצלחה.

ישנן דרכים רבות ושונות בהן תוכל לבדוק את האינטליגנציה של ילדך. דרך אחת היא ביצוע מבחן מחוננים. מבחנים אלה יעזרו לך לקבוע אם ילדך מוכשר במיוחד ובעל מיומנויות למידה מעל הממוצע.

מבחן מחוננים יעזור לכם לזהות את החוזקות והחולשות של ילדכם על מנת לעזור לו לצמוח ולפתח את כישוריו.

מה הם אחוזי ההצלחה במבחני מחוננים

אחוזי ההצלחה של מבחני מחוננים אינם 100%. ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על התוצאה של מבחן מחוננים. הסיבות הנפוצות ביותר לכשלים במבחן הן:

– חוסר הכנה

– חוסר הבנה של ההוראות

– ניצול זמן לא מספק או לא נכון

– חוסר עניין בביצוע המבחן

– פחד או חרדה לגבי ביצוע מבחן

– אין מספיק ידע, מיומנות או ניסיון להשלמת משימות.

אחוזי ההצלחה של מבחני מחוננים משתנים ממבחן אחד למשנהו. באופן כללי, יש שיעור הצלחה גבוה יותר לילדים שזוהו כמחוננים על ידי המחנכים שלהם.

ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על אחוזי ההצלחה של בדיקות אלו. לדוגמה, אם לילד יש לקות למידה מבוססת שפה, הדבר עלול להשפיע על תוצאות המבחן.

מבחן מחוננים הוא מבחן המשמש לזיהוי ילדים בעלי אינטליגנציה גבוהה ובעלי פוטנציאל להצלחה בלימודים.

סולם המודיעין של Stanford-Binet הוא אחד מבחני המחוננים הפופולריים ביותר. זה ידוע גם בתור מבחן IQ והוא מודד אינטליגנציה כללית.

ישנם סוגים רבים אחרים של מבחני מחוננים המשמשים למדידת היבטים שונים של אינטליגנציה, כגון חשיבה מילולית, מתמטיקה, חשיבה מרחבית והיגיון.

אחוזי ההצלחה במבחנים אלו יכולים להשתנות בהתאם לסוג המבחן הנלקח, בן כמה הילד בעת ביצועו, מינו והרקע התרבותי שלו.

כמה ילדים מחוננים יש בממוצע

מחקר שנעשה על אוכלוסיית המחוננים בארה”ב מצא שיש כ-3.4 מיליון ילדים מחוננים. מספר זה מבוסס על שנת הלימודים 2008-2009 והוא אינו כולל ילדים שאולי זוהו כמחוננים אך לא השתתפו במחקר.

ההערכה היא שכ-1% מהאוכלוסייה נכללת בקטגוריה זו, אולם קשה לקבוע מספר מדויק מכיוון שחוקרים רבים מאמינים שיש הרבה יותר אנשים בחוץ שאינם מזוהים ככאלה.

ישנם גורמים רבים המשפיעים על מספר הילדים המחוננים באוכלוסייה. כמה מהגורמים הללו הם גיל, מצב סוציו-אקונומי ותרבותי. באופן כללי, יש בממוצע ילד מחונן אחד בכיתה.

מספר הילדים הנחשבים למחוננים ומוכשרים (G&T) משתנה ממדינה למדינה, בהתאם לקריטריונים שבהם נעשה שימוש.

בבריטניה, ההגדרה של G&T היא "ילדים וצעירים שמראים יכולת יוצאת דופן בכל תחום למידה או פעילות אחרת" ומספר תלמידי G&T מוערך כיום בכ-7% מכלל הילדים בגיל בית הספר. בסינגפור ישנם שני סוגים של ילדים מחוננים – אלה עם ציון IQ כללי מעל 130 ואלה עם ציון IQ מעל 140. מספר התלמידים המחוננים בסינגפור מוערך בכ-5% (או אחד מכל 20 תלמידים) לפי באמצעות קריטריונים אלו.

כתבות נוספות

אל תעצרו את עצמכם

כתבות נוספות

קנאביס רפואי בישראל

קנאביס רפואי בישראל: מאז ועד היום

ישראל נמצאת בחזית ההתקדמות במחקר והטכנולוגיה רפואית כבר עשרות שנים. תחום אחד שזכה לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות הוא השימוש בקנאביס רפואי.עם הגישה המתקדמת של

בניית אתר אינטרנט

למה כל עסק צריך בניית אתר אינטרנט?

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט חיוני לכל עסק. אתר אינטרנט מספק ללקוחות את המידע שהם צריכים על המוצרים והשירותים שלך, כמו גם נותן להם