בדק בית- למה זה חכם?

לפני שמתחילים לדבר על למה זה חכם ולמה כדאי להשקיע בבדיקת בדק בית, יש להבין קודם מהי. בדק בית היא בדיקה הנדסית מקיפה ויסודית אשר מתבצעת על ידי אנשי מקצוע, כלומר מהנדסים רשומים ומורשי חתימה. מהדנסים אלו עובדים בהתאם לרשימה ברורה ומוגדרת של פרמטרים אותם יש לבדוק.

בדק בית הוא בדיקה מקיפה מאד שמטרתה לאתר את כל הליקויים שנותרו לאחר סיום בניית המבנה וביצוע בדיקות בקרת האיכות השגרתיות שמאפיינות את סיום פרויקט הבנייה. אף על פי שעם תום הבניה בדיקות מאד יסודיות מתבצעות על ידי הקבלן, לא כל הליקויים תמיד גלויים מיד, ולא תמיד הבדיקה שבסיום הבניה יכולה לחשוף את כל התקלות שנוצרות עם השימוש דה פקטו במבנה.

דירה היא השקעה לא מבוטלת, גם עבור מי שיש בידיו ממון, וקבלת דירה מקבלן שלא נבדקה והליקויים שלה תוקנו, היא הפסד כפול על הנכס. פעם ראשונה, ההפסד מתקיים כתוצאה מאי שלמות הנכס, למרות שהמחיר היה מחיר מלא. פעם שניה האובדן מתקיים על רקע עם אובדן הערך של הנכס, מה בעיקר בא לידי ביטוי בשעת מכירה. בית שסובל מליקויים שלא טופלו הוא בית שהשווי שוק שלו ירד, פשוט.

 מה בודקים?

במסגרת בדיקת בדק בית בודקים סט שלם של ליקויים שעלולים להתרחש לאחר הבנייה ולאחר שהמבנה שקע אל תוך היסודות שלו והתייצב. אלו כוללים בדיקה מקיפה של היסודות ושל המפלסים, של האיטום ושל הבידוד, של מערכות האינסטלציה והחשמל ועוד.

בדק בית חשוב לעשות לפני שקונים דירה, לפני שנכנסים לדירה חדשה מקבלן ומומלץ לבצע בדק בית גם לפני שמוכרים דירה, על מנת לדעת את המצבה האמתי. הבדיקה הינה יסודית ומעמיקה וכללת בדיקה של היסודות כמו גם של האזורים החיצוניים של המבנה. הבדיקה מתאימה לכל סוגי המבנים לרבות בתים משותפים.

במסגרת הבדיקה, צוות מהנדסים מיומן ומקצועי סורק את הבית מבפנים, מבחוץ ולתוך היסודות של המבנה. הבדיקה כוללת בין היתר בדיקה יסודית של עמידות המבנה מפני רעידות אדמה ועמידה מלאה בתקנים הקיימים. כמו כן, הבדיקה בודקת את רמות הבידוד ואת מצב האקוסטיקה של הבית. בנוסף הבדיקה בודקת סטיות של קירות, תזוזות וסדקים ובנוסף, הבדיקה כוללת בחינה יסודית ומעמיקה של כל התשתית תוך איתור נזילות, סדקים, יציבות, עמידות וכמו כן וכמובן עמידה בתקנים המקובלים.

בדק בית היא בדיקה שבודקת ליקויים ברמת הגימור של המבנה והקירות החיצוניים והפנימיים שלו, ליקויים בהתאמה המידות של הנכס וכן ליקויים שנוגעים למערכות הניקוז של המבנה ורטיבות שנוצרת כתוצאה מכך. במסגרת התשתית  אשר נבחנת בבדיקת בדק בית נבדקות גם מערכות האוורור והמיזוג של הבית, בדיקת איטום דלתות וחלונות וכמובן בדיקה יסודית של המרחב המוגן של הבית, אשר מהווה איזור מחייב בימינו.

בסיום הבדיקה של בדק בית, שעולה באמת סכומים זעומים ביחס לעלות העסקה כולה ומסתכמת לעיתים במאות שקלים בודדות, בהתאם כמובן להיקף הבדיקה ולעומק שלה, יתקבל מסמך בעל תוקף משפטי. פרושו של דבר הוא שבעיקר אם מדובר על מבנה חדש, הקבלן שמחויב לשאת בעלויות התיקונים, יחויב גם על ידי בית משפט.

כתבות נוספות

אל תעצרו את עצמכם

כתבות נוספות

קנאביס רפואי בישראל

קנאביס רפואי בישראל: מאז ועד היום

ישראל נמצאת בחזית ההתקדמות במחקר והטכנולוגיה רפואית כבר עשרות שנים. תחום אחד שזכה לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות הוא השימוש בקנאביס רפואי.עם הגישה המתקדמת של

בניית אתר אינטרנט

למה כל עסק צריך בניית אתר אינטרנט?

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט חיוני לכל עסק. אתר אינטרנט מספק ללקוחות את המידע שהם צריכים על המוצרים והשירותים שלך, כמו גם נותן להם