אסטרטגיית תעסוקה – טיפים למציאת עבודה

אסטרטגיית תעסוקה

חיפוש עבודה יכול להיות מסע מפרך, במיוחד כשלא עושים את זה נכון. לעיתים ישנם גם דברים שפחות תלויים בנו, כמו חיפוש עבודה ראשונה ללא ניסיון, זה יכול להיות אתגר של ממש, אך רבים עשו זאת לפנינו, ועם כמה עצות וכלים לדרך תוכלו להתגבר גם על המכשול הזה.

מקדו את החיפושים שלכם

לפני שיוצאים לדרך חשוב להקדיש זמן ומחשבה בכדי למקד את החיפוש שלכם. נסו לחשוב איזו עבודה בדיוק אתם מעוניינים למצוא, התייחסו לפרמטרים כמו: תחום העבודה, מיקומה והיקף שעות העבודה. אם אתם מרגישים אבודים תוכלו להיעזר במנועי חיפוש על מנת להיחשף למודעות דרושים בתחומים שונים, וכך לבדוק מה מעניין אתכם ולמה אתם נמשכים. כמובן שבמקרה לחץ כתוצאה מדוחק כלכלי, תאלצו להתפשר על חלק מהפרמטרים לפחות לזמן הקרוב, מאחר וקל יותר למצוא מקום עבודה כאשר אתם כבר חלק ממעגל העבודה.

שימוש ב-Networking

זהו אחד הכלים החזקים שיש היום בשוק העבודה, ואולי שהיו מאז ומעולם. באמצעות שימוש בקשרים אישיים תוכלו למצוא מקום עבודה, לעיתים ממקור בלתי צפוי. שתפו את כל המכרים שלכם בנוגע לחיפוש העבודה, החל מחברים לספסל הלימודים, קולגות מפעם, בני משפחה, אנשים קרובים ורחוקים כאחד. אל תחושו מבוכה, אתם לא מבקשים "טובה" אלא רק מיידעים, ואולי תופתעו לגלות שזה יכול לסייע גם לאחרים.

מנועי חיפוש, רשתות חברתיות – שימוש בכלים העומדים לרשותכם

מלבד הדרך הישנה והטובה של תקשורת בין אישית, עומדים לרשותכם גם לא מעט כלים נוספים כמו: מנועי חיפוש, חברות השמה או רשתות חברתיות. מנועי החיפוש מרכזים אינספור משרות בתחומים שונים, לאנשים בעלי רקע שונה. לאחר שמיקדתם את החיפוש שלכם, תוכלו להיעזר במנועי החיפוש הללו, חלקם בתשלום וחלקם בחינם, ולשגר את קורות החיים שלכם לעשרות ואפילו מאות מקומות עבודה.
גם חברות ההשמה מרכזות אצלן מאגרי מידע המכילים שלל אפשרויות תעסוקה, תוכלו להגיש פניה ישירה לחברות הללו ולערוך בהן ראיון אישי, ובכך לקדם את החשיפה שלכם אל מול מעסיקים פוטנציאליים. דרך קלה ומהירה לייצר נטוורקינג היא באמצעות הרשתות החברתיות, שם תוכלו למתג את עצמכם, ולשתף כמה שיותר אנשים בפרק זמן קצר, לגבי חיפוש העבודה והתחום שבו אתם מתעניינים.

האם אפשר למצוא עבודה גם אם אין ניסיון?

כאמור מדובר בנושא מאתגר, אך בהחלט אפשרי. נסו לרכז את כל היתרונות האחרים שיש לכם להציע כמו: ממליצים, מוטיבציה גבוהה, יכולת למידה עצמית, גמישות בשעות או בשכר או כל דבר אחר שעולה בדעתכם. חשוב מאד שתדעו גם להציג ולהדגיש את כל אלו בקורות החיים ובראיון העבודה. דרך נוספת היא פניה מראש למשרות שאינן דורשות ניסיון קודם, שלרוב מציעות תנאים פחותים יותר, אך מעניקות ידע והתמקצעות בתחום. ישנן חברות אשר מעדיפות להכשיר את העובדים בעצמן, ולעצב אותם בהתאם לערכי וצורכי החברה.

דעו את זכויותיכם במקום העבודה בקהילות השונות

השכלה ותעסוקה למסורטנים – לצערנו כשזה נוגע לימי מחלה, החוק אינו מבחין בין חולה סרטן לחולה בשפעת, כך או כך על כל חודש עבודה ניתן לעובד יום מחלה אחד, וצבירת ימי המחלה יכולה להיות עד מקסימום 90 ימים. במקרה בו נגמרו ימי המחלה, ניתן לפנות לחברת הביטוח, בה מצויה קרן הפנסיה, ולהגיש בקשה לפנסיית נכות. נוסף על כך חשוב שתדעו שלמעסיק שלכם אסור לפטר אתכם בעקבות המחלה, אך אם תרצו להתפטר ביוזמתכם, אתם זכאים לפיצויי פיטורים.

זכויות הגיל השלישי

עובד שעבר את גיל הפרישה, גיל 67 לגברים וגיל 65-62 לנשים (בהתאם לשנת הלידה שלהן),  ובחר להתפטר ביוזמתו, זכאי לקבל פיצויי פיטורים.

כתבות נוספות

אל תעצרו את עצמכם

כתבות נוספות

קנאביס רפואי בישראל

קנאביס רפואי בישראל: מאז ועד היום

ישראל נמצאת בחזית ההתקדמות במחקר והטכנולוגיה רפואית כבר עשרות שנים. תחום אחד שזכה לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות הוא השימוש בקנאביס רפואי.עם הגישה המתקדמת של

בניית אתר אינטרנט

למה כל עסק צריך בניית אתר אינטרנט?

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט חיוני לכל עסק. אתר אינטרנט מספק ללקוחות את המידע שהם צריכים על המוצרים והשירותים שלך, כמו גם נותן להם